dinsdag 2 april 2013

Peel Off Masker van Hema


Vandaag heb ik een maskertje voor jullie! Het is het Peel Off maskertje van Hema.
Klik op lees verder voor mijn review!

Toen ik besloot om een maskertje te gaan reviewen heb ik eigenlijk gewoon een random maskertje uit mijn stash geplukt en besloten dat ik die ging reviewen. Het peel off masker bleek dus de winnaar te zijn! Ik had nog nooit eerder een peel off maskertje gebruikt en ik heb er ook express niets over opgezocht, ik wou zo objectief mogelijk beoordelen ;)
Ik had een paar drukke dagen achter de rug en veel vettige dingen gegeten (pasen en een kermis voor de deur, geen gezonde combinatie haha!)  en dat zag je aan mijn huid. Vooral mijn kin had last van onzuiverheden.

(nog even een kleine nota: alle foto's heb ik getrokken met mijn iPhone, dus de kwaliteit is niet op en top en ik heb ook niet echt goeie voor en na foto's kunnen trekken want het fototoestel was plots spoorloos verdwenen...)




 Het masker bevat komkommer en cactus (?) en reinigt en verwijdert dode huidcellen voor een frisse huid. Exact wat ik nodig had dus! Maar toen ik las dat je het niet mocht gebruiken bij een beschadigde of zeer gevoelige huid kreeg ik een beetje schrik, mijn huid kan soms nogal fel en slecht reageren op bepaalde maskers of ingrediënten (aloe vera bijvoorbeeld). Je zou het masker er na max. 20 min. kunnen aftrekken... Wel, ik was echt benieuwd!

 Het maskertje had een gelachtige textuur en zag een beetje groen. Een heel chemisch maskertje denk ik. Toen ik het aanbracht was het lastig om te weten of ik overal genoeg had gesmeerd want het was doorschijnend op mijn gezicht en ik moest het dun aanbrengen volgens de verpakking. De eerste 5 minuten waren erg spannend: hoe zou mijn huid reageren? Hoe weet ik wanneer ik het eraf moet halen? Maar mijn huid reageerde niet echt geïrriteerd, ik voelde het wel maar het was niet irritant.







Na 20minuten (de maximum tijd dat je het mag laten zitten) voelde ik het masker echt trekken en wou ik het er dus aftrekken. Makkelijker gezegd dan gedaan... Ten eerste zag ik het masker nog steeds niet zitten en ik probeerde het er af te trekken maar ik wist echt niet hoe ik dat moest aanpakken! Eerst probeerde ik een beetje naïef misschien, om ergens een los stukje te vinden en dan zo alles los te trekken. Niet de juist techniek dus. Uiteindelijk na veel prutsen ben ik gewoon met mijn droge handen over mijn gezicht gaan wrijven en zo kwamen er allemaal pelletjes af. Hiernaast zie je wat ik van mijn gezicht aftrok. Ik denk dat het de bedoeling is dat als je het masker er aftrekt, dat je er ineens alle dode huidcellen mee weghaalt. Leuk idee maar ik vind het echt een enorm gepruts! Mijn huid zag er wel een stuk beter en frisser uit. Hij zag een beetje rood maar ik denk dat dat vooral komt door al mijn geknijp om het masker er af te krijgen!
Mijn eindconclusie? Een grappig masker en je haar wordt er echt wel door verfrist. Maar ik vind het belangrijk dat een masker je toch altijd een beetje rustig maakt en het afhalen van het masker maakte mij toch wel zenuwachtig... Dat je het masker er in 1 ruk kan aftrekken is ook niet echt waar... Jammer.... Hij krijgt een 7/10 van mij! Het is een van de weinige hema-maskertjes die ik slecht vind...

































Geen opmerkingen:

Een reactie posten