donderdag 11 april 2013

2 dagen efteling! Deel 1

Wij gaan elk jaar in de paasvakantie 2 dagen naar de Efteling. Dat is een traditie die we nu al 7 (!) jaar doen. We gaan altijd rond Pasen omdat ze in Nederland dan geen vakantie hebben en het is meestal ook niet echt pretpark-weer in die periode. Ik ga er een soort van klein dagboekje maken.  Voor foto's en korte filmpjes moet je op Meer Lezen klikken!




Zondagavond moest ik na een feestje mijn spullen nog inpakken. Voor mij is het altijd een uitdaging om niet te veel mee te nemen. Haha! Ik wil altijd heel mijn kamer meesleuren! Oja, ik film alles met mijn iPhone. Dat was het makkelijkste voor mij en de kwaliteit valt best goed mee vind ik.

Van slapen kwam er die nacht niet veel in huis! Ik was zo helemaal hyperactief omdat ik wist dat er 2 zotte dagen aan zaten te komen! En wat doe ik als ik niet kan slapen? Sims spelen op mijn gsm  en muziek luisteren! Check deze 2 foto's die ik trok tijdens het spelen! 

 's Ochtends was ik al om 6u wakker. Ik had mijn gordijnen open gelaten zodat ik wakker werd van het licht. Om 6:39 (ik vind het leuk om mijn wekker op rare uren te laten afgaan) ging mijn wekker af. En was het tijd om op te staan! Ik had nog vanalles gepland om te doen die ochtend! Ik ging mijn nagels nog lakken(anders bijt ik ze af) en ik wou nog naar de opname van Astrid in Wonderland kijken. Dat kon ik perfect samen doen! 
Toen was het tijd om te vertrekken. Mijn broer keek 'Raveleijn' (een serie waar ook een attractie over is in de Efteling) op mijn computer en ik deed nog een dutje terwijl ik muziek luisterde. 
 We waren vroeger dan gepland aangekomen omdat we gewoon géén spits hadden! We maken er altijd een wedstrijd van wie het eerste het hotel kan zien want dat floept altijd een beetje boven de bomen uit.
Omdat wij hotelgasten waren, mogen we al om half 10 het park binnen in plaats van pas om 10u. Enkele attracties (zoals de vogelrok en monsieur canibal) gingen ook al vroeger open. 
Maandag was het echt heeeeeel rustig! Hier zijn enkele foto's als bewijs:
Het langste dat we hebben moeten aanschuiven was 10 minuten! Bij de Vliegende Hollander waar het alle jaren het drukste is, waren de mensen gewoon op ons aan het wachten omdat er niemand was! Ik samen met mijn mama alleen in zo'n bootje en geprofiteerd van de situatie door kei marginaal te gillen! Haha!! Het was geweldig! 
Jammer genoeg was de parkshow van Raveleijn nog gesloten. Elk jaar maken ze een nieuwe show en die waren ze nu nog aan het repeteren! Jammer! Want dat is mijn favoriet uit de Efteling! 


We gingen ook pannenkoeken eten in het pannenkoekenhuisje! De pannenkoeken zijn er echt verrukkelijk!! En in het midden stond dit grappige ding: 
Ik at de lekkerste pannenkoek ooit met vanille-ijs, chocolade saus en slagroom!
In het centrum van het pannenkoekenhuisje stond deze leuke ehm, toren? Om het kwartier maakte hij allemaal leuke geluidjes! Check de video!
Om kwart na 6 is er sinds een tijdje een watershow. Die heet Aquanura (ik zei altijd aquanara, ik weet niet waarom! Ze gebruiken verschillende liedjes van attracties en daar laten ze het water dan op 'dansen'. Ik heb alles gefilmd maar besloten alleen het stukje van Raveleijn te uploaden. Zo was Raveleijn toch een beetje aanwezig ;) en ik vond het gewoon het coolste stuk met het vuur! 
's Avonds na een lange dag was het tijd om naar het hotel te gaan! Zo ziet het hotel eruit:
Links bovenaan zie je de plek waar we aten. Niet in het restaurant maar gewoon in de bar. Daarnaast staat een foto van de inkomhal met een megagrote ronde zetel. En dan heb je nog de 4 klokken die boven de liften hangen. 

En zo zag onze kamer eruit:
En dit zijn een paar foto's van onze kamer, ik heb geen 'globaal' beeld want ik ben het gewoon vergeten.. Sorry! De tweede foto vind ik echt leuk! Ergens onder een kastje hadden ze een vals muizenholletje gemaakt zo leuk! En op de derde zie je een spiegel, maar achter die spiegel zit een tv.


Zo, dit was dag 1 van de Efteling! Ik maak morgen het tweede deel en ik hoop dat ik het op tijd afkrijg! Oja, jullie kunnen binnenkort ook een shoplog verwachten :D

Hope You Enjoy
X Charlotte













Geen opmerkingen:

Een reactie posten