woensdag 10 april 2013

One Direction, Hot or Not?

 Fan, geen fan of hater, iedereen kent One Direction wel. Vandaag heb ik een (objectief) artikel over One Direction. Het is niet de bedoeling om jullie tot een directioner om te toveren maar ik zou het wel keitof vinden als je het artikel een kans geeft. Ben je geen fan? Laat gerust weten waarom niet in de comments (en de fans mogen dat natuurlijk ook doen!)


Zelf ben ik een 'klein' beetje fan van One Direction. Ik ben GEEN directioner! Want die vinden alles perfect en goed wat ze doen, maar zo erg heb ik het ook weer niet te pakken. Hoe ik een fan ben geworden? Simpel, ik hoorde een liedje op de radio dat ik wel goed vond, ik haalde mijn Shazam-app boven en liet hem het werk doen. (weet je niet wat Shazam is? Bekijk dan zeker deze video) En toen bleek dat het een liedje van One Direction was, verschoot ik even, maar ben ik 's avonds toch onmiddellijk gaan YouTuben naar 'One Way Or Another' want zo heette het liedje. Toen ik de videoclip zag, die ze zelf hebben gefilmd terwijl ze op tour waren en de opbrengst aan een goed doel uit de UK schonken was ik echt helemaal verkocht! En natuurlijk kenden ik hun andere hits zoals 'What Makes You Beautiful' en 'One Thing' maar die spraken mij écht niet aan, nog steeds niet trouwens. Maar toen zat ik dus op YouTube met dat ene goeie liedje van 1D, en elke keer dat ik een goed liedje vind zoek ik door naar andere liedjes, en dat deed ik ook deze keer. Ik begon te googleën  (je weet wel, zo op google opzoeken) en vond daar dat ze al 2 albums uitgebracht hadden. Ik ging opzoek naar de tracklist en heb meteen de 2 hele albums beluisterd! Zonder teveel vooroordelen (want die had ik wel...) beluisterde ik zo 36 nummers en daar zaten echt een paar prachtjes tussen! Ik link beneden mijn 5 favorietjes! En geen enkele daarvan (buiten OWOA) is ooit echt hoog in hitlijsten geëindigd. Daarna ging ik terug op YouTube zoeken naar interviews en ik botste daar op hun 'video diaries' van tijdens X-Factor en van toen ze op tour waren. Heb je een slechte dag? Bekijk die filmpjes dan! Fan of geen fan, het vrolijkt je op! (Mijn vriendin HAAT 1D en toen ik ze de filmpjes gaf moest ze toch toegeven dat ze best wel grappig zijn)
Van deze foto ga ik echt strijk!

One Direction heeft veel fans, maar waarschijnlijk ook evenveel haters... Iedereen heeft zo zijn eigen redenen waarom ze geen fan of hater zijn. De reden die ik het meeste hoor (bij jongens dan) is deze: "Die zijn zo gay"Ja, want als je een zanger bent en meer dan miljoenen meisjesharten kan veroveren met alleen maar te lachen, en er bij elke fotoshoot goed uitziet dan ben je gay. Logisch toch? Dat zijn zo een van die dingen waar je mij echt mee op de kast kan krijgen. Ben je een hater? Bekijk dan effe deze video wil je? 
"Die hun liedjes trekken op niks" Hun hits trekken inderdaad op niks, daar ben ik het mee eens. Maar ik blijf erbij dat dat echt niet voor al hun muziek telt. Op hun eerste album stonden heel weinig liedjes die ze zelf geschreven hadden maar verschillende songwriters (zoals Ed Sheeran) hielp hen en daar vloeiden echt een paar pracht songs uit zoals 'Moments'. Op hun 2e album hebben ze dan wel weer een aantal songs volledig zelf geschreven (een stuk of 5) en als je goed luistert naar de liedjes dan weet je ook perfect de welke dat zijn omdat ze over hun eigen ervaringen schrijven.
Maar je hebt ook 1000000 redenen waarom je wél fan bent van 1D. Zoals "Die zijn zooo knap" dat kan ik helaas niet ontkennen. (*kuch* Niall *kuch* Louis)
Maar ik denk dat iedereen wel zijn eigen redenen heeft waarom ze 1D leuk vinden. De ene vindt ze gewoon superknap, de andere houden van hun muziek en iemand anders vindt ze gewoon perfect in alles....
Misschien moet ik voor de mensen die One Direction niet echt kennen 5 kleine paspoortjes maken. Jaja, ik ben niet echt voorbereid op dit artikel het is 20 voor 11 en mijn broer is naar FC Barcelona-PSG aan het kijken dus ik ben er niet helemaal bij (eerlijk, sommige voetballers zijn té knap)

Harry Styles

 Geboren op 1 februari 1994 en is daarmee het jongste lid van 1D.
Hij heeft 1 oudere zus: Gemma. Zijn ouders scheidden toen hij 7 was.
Hij komt uit Cheshire, Engeland.
Voor hij meedeed aan X-Factor was hij leadzanger bij de band White Eskimo.



Louis Tomlinson

Hij is het oudste lid van 1D: hij is geboren op 24 december 1991.
Hij komt uit Doncaster, Engeland. Zijn ouders scheidden toen hij heel jong was en hij nam de achternaam van zijn stiefvader aan. Hij heeft vijf jongere halfzusjes. Hij was figurant bij de serie 'Fat Friends'. Daarna ging hij naar een acteerschool. 
Louis staat bekend als de grappenmaker binnen 1D.
Louis heeft al meer dan een jaar een relatie met model Eleanor Calder

Liam Payne

Is geboren op 29 augustus 1993. Hij komt uit Wolverhampton, Engeland.
Hij heeft 2 oudere zussen. Toen Liam klein was, werd hij verschillende keren getest door de dokters omdat 1 van zijn nieren niet goed werkten. Hij kreeg elke ochtend en avond 32 injecties tegen de pijn.
In het middelbaar werd hij gepest en nam hij bokslessen. Hij studeerde muziektechnologie. 
Toen hij 14 was deed hij al een keer mee aan X-Factor en bereikte het Judge's House maar daar vroeg Simon Cowell hem om 2 jaar later terug te komen. En dat deed hij.
Liam is de "serieuze" in de band.
Liam heeft een relatie met x-factor danseres Danielle Peazer.

Niall Horan

Hij is geboren op 13 september 1993 en komt als enigste uit Ierland. 
Hij heeft 1 ouder broer: Greg. Zijn ouders scheidden toen hij nog klein was. En na een paar jaar besloten ze om bij zijn vader te blijven wonen in Mullingar.
Niall speelt al sinds hij klein was gitaar en staat bekend voor zijn grote liefde om te eten. Hij is ook een grote fan van Justin Bieber.
Hij staat bekend als het kleine broertje binnen de band en hij moet het meest 'beschermt' worden door de andere.

Zayn Malik

Zayn is geboren op 12 januari 1993 en komt uit Bradford. Hij heeft 1 oudere en 2 jongere zusjes. Zijn vader is Brits-Pakistaans en zijn mama is Brits. Hij veranderde een keer van school omdat hij daar niet paste wegens zijn gemengde afkomst... Maar op zijn nieuwe school voelde hij zich goed en werd trots op zijn uiterlijk.
Zayn zou graag leraar Engels worden.
Hij heeft een relatie met Perrie Edwards, zangeres bij girlband Little Mix.











 Ik denk dat ik ga stoppen met schrijven over One Direction. Het is al na 11uur en morgen wil ik véééééél doen! Ik hoop dat jullie het artikel een beetje interessant vonden. Ik wist dat ik graag een keertje over 1D wou schrijven maar ik wist niet goed in welke zin. Uiteindelijk is het een soort mengeling van feiten en meningen geworden...
Oja! Hier zijn nog mijn 5 favoriete liedjes van 1D en ik wed dat je ze niet alle 5 kent! ;)

They Don't Know About Us


 Moments, geschreven door Ed Sheeran.







 I want.
Summer Love.








 Aauwtch!! Heart Attack ;)




Hope you enjoy
X Charlotte




Geen opmerkingen:

Een reactie posten